تبلیغات
اطلاعات عمومی ایمنی و بهداشت - مطالب اردیبهشت 1397
 
اطلاعات عمومی ایمنی و بهداشت
بهداشت حرفه ای
درباره وبلاگ


اطلاعات عمومی ایمنی و بهداشت یکی از مهمترین موضوع در محیط کار سلامت کارکنان کی باشد لذا باید این مورد را همیشه در دستور کار قرار دهیم

مدیر وبلاگ : sirvan sheikhi
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

بیماری های ناشی از عوامل زیستی زیان آور محیط کار


فرمت:pdf

صفحات: 16


موضوعات:

  • پیشگفتار
  • مقدمه
  • عوامل زیستی زیان آور محیط کار
  • بیماری های ناشی از ویروس ها
  • بیماری های ناشی از قارچها
  • بیماری های ناشی از انگل ها
  • بیماری های ناشی از ریکتزیاها
  • بیماری های ناشی از باکتر یها
  • کنترل و پیشگیری
  • منابع
تامین سلامت، و حفظ و صیانت از نیروی کار وظیفه ای بسیار سنگین و با اهتمام هر چه بیشتر در راستای آن HSE مسئولیتی بس خطیر است مدیریت گام بر میدارد.
یک دسته از عوامل زیان آور محیط کار که از دیرباز مورد توجه ویژه کارفرمایان بوده، عوامل زیان آور زیستی است که به طور جدی می توانند سلامت کارکنان را تحت تاثیر قرار داده و بازدهی و بهره وری را در محیط های کاری کاهش دهند، این عوامل نه تنها به کافرمایان و سازمان های مربوطه خسارت وارد کرده، بلکه بر پیکرۀ جامعه نیز صدمات غیر قابل جبرانی وارد می کند. از این رو، آشنایی با این دسته از عوامل زیان آور و دانستن آسیب های بعدی پس از وقوع بیماری، می تواند توجه و مشارکت بیشتر کارکنان در پیشگیری و درمان آن ها در محیط های کاری را جلب کند.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
شنبه 22 اردیبهشت 1397
sirvan sheikhi
ایمنی و بهداشت در سندبلاست و شات بلاست
ایمنی و بهداشت در سندبلاست و شات بلاست

نوع فایل: PDF | تعداد صفحات: 48
  • برنامه ریزیی عملیات سند بلاست/شات بلاست 
  •  شناسایی خطرات 
  •   آنالیز مخاطرات 
  • ایمنی و بهداشت در عملیات سند بلاست/شات بلاست 
  •   روشهای ایمنی و تهویه در عملیات زنگارزدایی sand blasting
  •   انتخاب ساینده و تجهیزات 
  •   روشهای کاری و ایمنی عمومی 
  •   دستور العمل NIOSHبرای کاهش سیلیکا 
  • ایمنی دستگاهها و تجهیزات مورد استفاده 
  •   استانداردهای ساخت تجهیزات 
  •   شیلنگ لاستیکی برای هوای فشرده 
  •   شیلنگ بلاست 
  •   اتصالات شیلنگ
  •   سرشیلنگ های بلاستینگ 
  •   عمومی 
  • مشخصات ایمنی وبهداشتی اتاقكهای جداسازی عملیات  
  • مشخصات تهویه عمومی و موضعی
  • پیشنهاداتی برای سیستم تهویه 
  • تجهیزات حفاظت فردیی
  • رسپیراتورهای فیلتر دار- ویژه 
  • لباسهای حفاظتی پرسنل 
  • تامین هوا و کمپرسورهای هوا 
  • الزامات آموزشی اپراتورهای شاغل در عملیات سند بلاست و شات بلاست 
  • اثرات زیست محیطی سند بلاست و شات بلاست
  • شناسایی مخاطرات زیست محیطی 
  • ارزیابی اثرات ناشی از آلاینده های زیست محیطی







نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
چهارشنبه 19 اردیبهشت 1397
sirvan sheikhi
اصول هفتگانه ارتینگ و حفاظت در مخازن نفت و گاز

اصول هفتگانه ارتینگ و حفاظت در مخازن نفت و گاز

اصول هفتگانه ارتینگ و حفاظت در مخازن نفت و گاز

تعداد صفحات: 5 | فرمت: PDF

 

چکیده:

ارتینگ و حفاظت مخازن ذخیره نفت و گاز همواره یکی از چالش برانگیزترین موضوعات در حیطه مهندسی برق از گذشته تا حال بوده است. یک طرح حفاظتی کامل برای مخازن باید جوانب مختلفی را در بر بگیرد که در این مقاله در 7 اصل تقسی مبندی و خلاصه شده اند.
طراحی ناقص و قصور از بررسی دقیق این اصول هفتگانه در طراحی و اجرای سیستم ارتینگ و حفاظتی مخازن نه تنها از کارایی آن خواهد کاست بلکه در مواردی ممکن است بر ریسک وقوع آت شسوزی این ساز هها نیز بیافزاید.

مقدمه:

ضرورت حفاظت از مخازن ذخیره نفت و گاز

فضای داخلی و خارجی مخازن ذخیره نفت و گاز عموماً جزو مناطق طبق هبندی شده با خطر انفجار منظور م یشوند و همواره در برابر خطرات ناشی از صاعقه و الکتریسیته ساکن آسی بپذیر بوده است، ب هطوریکه بروز یک حادثه آت شسوزی مخزن ممکن است جامعه و دولت را با عواقب سنگین زیس تمحیطی، اقتصادی و حتی امنیتی روبرو کند

بررسی مشخصات الکتریکی جریان صاعقه نشان م یدهد که این جریان م یتواند مقدار پیکی در حدود 600 کیلو آمپر داشته باشد. با این حال آمار و ارقام نشان م یدهد احتمال اینکه جریان صاعقه مقداری زیر 200 کیلو آمپر داشته باشد % 99 بوده و همچنین مقدار پیک جریان صاعقه به احتمال % 50 کوچکتر از 35 کیلو آمپر خواهد بود. صاعقه میتواند از لای ههای منفی ابر به سمت زمین و به شکل پایین رونده باشد. بیش از % 90 صاعق هها از همین نوع هستند، یعنی با پلاریته منفی و پایین رونده. در صورتیکه صاعق های در یک نقطه تکرار شود، این زمان کوتاهتر از 10 ثانیه نسبت به لحظه وقوع صاعقه قبلی نخواهد بود. مدت زمان تخلیه جریان صاعقه معمولاً بین 30 الی 200 میکروثانیه است و موج صاعقه م یتواند فرکانسی بین 200 کیلو الی 20 مگا هرتز داشته
باشد. جدول 1 مطالب فوق را به طور خلاصه لیست کرده است.

دانلود ادامه مطلب





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
سه شنبه 18 اردیبهشت 1397
sirvan sheikhi

بی اشتهایی کودک زیر دو سال


اشتهای كودك در زمان های مختلف متفاوت است و تحت تاثیر عوامل زیادی از جمله میزان رشد كودك قرار می گیرد. بنابراین حتی در كودكانی كه در سال اول عمر اشتهای خوبی هم داشته اند در سال دوم زندگی به نظر می رسد كه كودك اشتهای سابق را ندارد و والدین می گویند كه اشتهای او كم شده است در صورتی كه این كاهش اشتها ناشی از كند شدن رشد دراین سن نسبت به سال قبل است.

گرچه ممكن است بین كودكان از نظر نوع و میزان دریافت مواد غذایی اختلاف زیادی وجود داشته باشد و گاهی اوقات از یك وعده تا وعده دیگر و یا از یك روز به روز دیگر فرق كند ولی تحقیقات نشان داده است كه اكثر كودكان و حتی آنان كه مقدار مواد غذایی متغیری دریافت می كنند انرژی و مواد مغذی مورد نیاز خود را از یك غذای متعادل به دست می آورند.

سایر عوامل مثل رفتار خانواده در زمینه دوست داشتن و یا دوست نداشتن غذا، عادت های نادرست مروط به غذا و تغذیه، همه در سال اول و دوم زندگی كودك شكل گرفته و ادامه می یابند. در اینجا پدر و مادر به عنوان یك “الگو” نقش مهمی ایفا می كنند. فضای روانی مثبت یا منفی كه خانواده در زمان غذاخوردن ایجاد می كنند می تواند ناشی از شرایط روانی و یا نحوه تغذیه و برخورد افراد خانواده با یكدیگر باشد.

عدم آگاهی و یا بی توجهی اعضا خانواده در مورد رفتارهای تغذیه ای كودك، همچنین محدودیت فرصت والدین بخصوص مادر، به ویژه اگر شاغل هم باشد می تواند در مشكلات تغذیه و كاهش اشتهای كودك موثر باشد و موجب شود كه كودك یك تا 2 ساله بعضی از غذاهایی را كه قبلا خوب می خورده دیگر نخورد. این بی علاقگی ممكن است یك تا 2 هفته طول بكشد و گاه سال ها باقی بماند.

از طرف دیگر كودكان در این سن استقلال خود را نشان می دهند و می خواهند كه خودشان غذا بخورند. هنوز هم دوست دارند ریخت و پاش كنند و از انگشتان خود برای برداشتن غذا استفاده نمایند كه این رفتار بخشی از مرحله تكاملی آنان است. كودكان ترجیح می دهند از غذاهایی استفاده كنند كه مستقیما آن را به دست بگیرند و یا در بشقابشان جستجو كرده و آن را بردارند. بسیاری اوقات تمایل نشان دادن به خوردن بعضی از غذاها و یا علاقه نشان دادن به غذاهایی كه مناسب سنشان نیست و یا بازی كردن با غذا بیشتر به دلیل بازیگوشی و حس استقلال طلبی آنان است نه اینكه واقعا به آن غذای خاص علاقه داشته و یا نسبت به بعضی غذاهای دیگر بی علاقه باشند.

بنابراین پدرو مادر باید سعی كنند علت این گونه رفتارهای كودكان را شناسایی نموده و حتی المقدور از آنها پیشگیری كنند تا با مشكلات كمتری هنگام غذاخوردن او روبروی شوند.

رفتارهای غذایی در كودك یك تا دو ساله چگونه شكل می گیرد؟

عبور از یك سالگی به دوسالگی و بالاخره از تغذیه با مجموعه “شیر مادر+ غذای كمكی” به “غذای خانواده+ شیر مادر” مرحله مهمی از زندگی كودك است كه در این دوره همچنان باید بخشی از غذاهای اواخر یك سالگی ادامه یابد و غذاهای سفره بتدریج وارد برنامه غذایی او شود بطوری كه با بزرگ شدن كودك و گذشت زمان سهم او از مواد غذایی سفره خانواده بیشتر و غذاهای مخصوص قبل از یك سالگی كمتر شود تا كودك بتواند بعد از چند ماه تقریبا همه مواد مورد نیاز خود را از سفره خانواده تامین نماید و چون هنوز معده او گنجایش كمی دارد برای تامین كالری مورد نیازش باید وعده های غذایی متعدد داشته باشد و از میان وعده های سالم و مغذی استفاده نماید.

كودكان با عادات بد غذایی متولد نمی شوند ما آنان را چنین بار می آوریم.

همانطور كه گفته شد والدین باید به خاطر داشته باشند كه اگر كودك گاهی اوقات علاقه به خوردن غذا نشان نمی دهد احتمال دارد كه این امر طبیعی و ناشی از كاهش موقتی اشتها ی او باشد. برای ترغیب كودك به غذا خوردن باید غذای او را متنوع، خوشرنگ، خوشبو و با قوام و غلظت مناسب و به صورتی اشتها آور تهیه كرد و زمان خوردن را برای او دلپذیر و لذت بخش نمود.

والدین اكثر كودكانی كه خوب غذا نمی خورند و بهانه گیری می كنند نمی دانند كه كودك آنان در حال تغییرات عادت غذایی در طول زندگی خود می باشند. این والدین معمولا یا:

* با فشار، كودك خود را وادار به خوردن می كنند.

* و یا با شوخی، ادا، حقه و … غذا را در داخل دهان او می گذارند.

كه این اعمال سبب می شود كودك اصولا نسبت به غذاخوردن مقاومت نماید و در سال های بعد هم دچار مشكلات بیشتر شود.

هنگام غذا دادن یا غذا خوردن كودك باید به چه نكاتی توجه كرد؟

* مواد غذایی نه تنها از نظر كمیت و كیفیت باید كامل و مناسب باشد بلكه شرایط محیطی كه كودك در آن تغذیه می شود نیز از نظر روانی مساعد و مطلوب باشد تا كودك از خوردن غذا لذت برده و به آن تمایل نشان دهد.

* چون در اواخر سال دوم، كودك بیشتر اجتماعی شده و اغلب قادر است بدون كمك غذا بخورد و غذای مورد علاقه خود را به دلخواه انتخاب نماید مادر باید مواظب باشد كه مواد مغذی كافی، متعادل و پر انرژی كه برای رشد كودك لازم است در اختیار او بگذارد و از مصرف شدن آن اطمینان حاصل كند.

* به كودك نباید به زور غذا داد. در عین حال محیط او باید آرام باشد و حواس و توجه اش به مطلب دیگری جلب نشود. گاهی مادرها اجازه نمی دهند كه كودك مطابق میل و نیاز خود غذا طلب كند در حالی كه بهتر است اشتیاق و اشتهای كودك حتما در نظر گرفته شود.

* اگر كودك غذایی را دوست نداشت نباید كلا آن را از برنامه غذایی حذف كرد بلكه می توان با تغییراتی و در فرصتی دیگر، آن را امتحان كرد.

* به امتناع كودك از خوردن غذا در بعضی از شرایط باید توجه نمود. گاهی جدایی از مادر، بیماری كودك، شرایط خاص روحی كودك، شب نخوابیدن، عدم استفاده از آفتاب و هوای سالم و پاك، نداشتن فعالیت زیاد، گوشه گیری كودك و گاهی اوقات وسواس بیش از اندازه مادر در مورد اینكه موقع غذا خوردن باید همه چیز تمیز بماند و لباس كودك كثیف نشود و امثال آن ممكن است بر علاقه و اشتهای او به غذا و یا امتناع از غذا خوردن تاثیر گذار باشد.

* بنابراین كودك در زمان غذا خوردن باید در محل امن و راحتی قرار گیرد، مشتاق غذاخوردن باشد، بدون عجله به او غذا داده شود، با زور و تهدید یا رشوه وادار به غذاخوردن نشود. اگر به هر علتی از خوردن یك وعده غذا خودداری كرد باید بدون هیچگونه نگرانی و اضطراب آن نوبت تغذیه را به تاخیر انداخت یا حتی از آن صرف نظر نمود. مطمئنا در وعده های دیگر جبران خواهد كرد.

* كودكان در این سن دوست دارند خودشان غذا بخورند و ترجیح می دهند غذا را با دست و انگشتان خود بردارند.

* آنان غذای گرم را نسبت به غذای سرد یا داغ ترجیح می دهند.

* معمولا با غذا بازی می كنند و صحنه های غیر قابل انتظاری ایجاد می كنند! ولی خودشان از این كار لذت می برند.

* نمی توانند بیش از 5 تا 10 دقیقه پشت سر هم برای غذا خوردن وقت صرف كنند و اگر بتوانند سفره را ترك می كنند و بعد دو مرتبه برمی گردند.

* آداب غذاخوردن را مراعات نمی كنند، در حین غذا خوردن و بعد از سیر شدن، غذا را به اطراف پخش می كنند.

* بیشتر به خواسته ها و تمایلات خود توجه دارند و كمتر به نظر دیگران اهمیت می دهند.

* از پدر و مادر و خواهر و برادرانشان تقلید می كنند.

* بعضی غذاها را نمی خورند و احتمال بروز عادت نامساعد غذایی از همین جا سرچشمه می گیرد.

بنابراین چون مغز فعال و پویای كودك آماده دریافت همه پیام های محیط زندگی و اطرافیان است عادات خوب غذایی هم باید از سنین پائین به كودك آموزش داده شود. آموزش عملی و عینی به مراتب اثربخش تر از بیان است. همه افراد بزرگتر خانواده باید بدانند رفتارهای غذایی آنان می تواند برای افراد كوچكتر خانواده الگو باشد. پس سر سفره و هنگام صرف غذا باید مواظب بود و حداقل به منظور آموزش فرزندانمان، خودمان هم به هنگام غذاخوردن مراقب رفتار و گفتارمان باشیم و به عادت های خوب غذایی عمل كنیم. مثلا بر سر سفره و هنگام غذا خوردن نگوئیم كه “من این غذا را دوست ندارم” و یا “چقدر بدمزه و بدشكل است

از اضافه كردن نمك و شكر به غذا پرهیز نموده و سعی كنیم مصرف سبزی و میوه را بیشتر كنیم.

گفتار خوب و حسن رفتار و كردار در خانواده موجب ثبات شخصیت و رفتارهای منطقی و صحیح در كودك می شود، محیط های متشنج و عصبی خانواده آثار زیان بخشی بر روح و روان كودك می گذارد كه بدون شك در عادات و رفتار تغذیه ای آنان نیز اثر منفی خواهد گذاشت.

در این میان سلامت روانی مادر نقش عمده ای دارد. اضطراب، افسردگی و یا رفتارهای وسواسی او می تواند باعث كم اشتهایی یا بی اشتهایی و بدغذایی كودك شود و بسیاری از مشكلات رفتاری، خلقی و تغذیه ای كودكان را ایجاد نماید.

هنگام غذاخوردن چگونه می توان محیط را برای كودك دلپذیر كرد؟

به محل، زمان و نحوه غذا دادن به كودك توجه كنید.

كودك باید غذا را سر میز و یا سر سفره خانواده، در محیطی تمیز، آرام، دوستانه، راحت، مطمئن و خوشایند صرف كند تا ضمن اینكه از غذا خوردن همراه دیگران لذت می برد طرز غذاخوردن و نحوه استفاده از قاشق، چنگال و لیوان را نیز بیاموزد.

بهتر است كودك را به جای اجبار، تشویق به غذا خوردن كرد. علاقه به غذا خوردن زمانی بوجود می آید كه غذا به صورت جالبی ارائه شود و كودك ببیند كه دیگران هم غذاهای متنوع یا جدید را با لذت می خورند.

ضمنا غذا باید به شكلی باشد كه خوردنش برای كودك آسان باشد. مثلا گوشت چرخ كرده را بهتر از گوشت تكه ای می پذیرد یا قطعات كوچك سیب زمینی و یا هویج پخته شده یا لقمه های كوچك غذا را با میل و رغبت می خورد.

در ابتدا كودك 1 تا 2 ساله ممكن است برای گرفتن یا برداشتن غذا از انگشتانش استفاده كند ولی بتدریج می تواند در گرفتن قاشق، چنگال و لیوان مهارت پیدا كند.

ظرف غذا باید كوچك و كمی گود باشد تا غذا از آن بیرون نریزد. قاشق و چنگال و لیوان هم باید كوچك، سبك و طوری باشد كه كودك به راحتی آن را بردارد و نگهدارد. بهتر است از قاشق و چنگال و بشقاب نشكن استفاده شود و بهتر است از قاشقی كه او را به یاد قاشق دارو می اندازد استفاده نشود. كودك را به ویژه در شروع غذا كه گرسنه است، باید تشویق كرد تا علیرغم ریخت و پاشی كه می كند خودش غذا بخورد، این كار را یاد بگیرد و مهارت و اعتماد به نفس پیدا كند، سپس وقتی خودش از خوردن خسته شد و یا در ضمن آنكه خودش غذا می خورد او را كمك كرد.

چه باید كرد تا كودك از غذا خوردن لذت ببرد؟

* ساعات برنامه غذایی را خیلی عوض نكنید.

* مراقب باشید كه زمان غذا خوردن، كودك خیلی گرسنه یا خیلی خسته نباشد.

* سعی كنید میان وعده ها را 5/1 تا 2 ساعت قبل از وعده اصلی غذا بدهید.

* بهتر است میان وعده ها خیلی شیرین، حجیم یا چرب نباشند تا اشتهای كودك برای وعده اصلی غذا، باقی بماند.

* برای دسر یك ماده كمی شیرین انتخاب كنید و آن را بلافاصله بعد از غذا به او بدهید كه جزو غذا به حساب بیاید.

* اگر غذای جدیدی به او می دهید كه از خوردنش امتناع می كند تعجب نكنید، آن را همراه با غذایی كه دوست دارد مثل برنج یا نان یا سیب زمینی به او بدهید.

* غذاهارا خیلی زود به زود و بر اساس تمایل او عوض نكنید.

* هنگام غذا دادن، دعوا نكنید، داد و قال راه نیندازید و برای خوردن غذا جایزه تعیین نكنید.

* بگذارید در مورد سیر شدنش خودش تصمیم بگیرد، اگر در یك وعده مقدار كمتری بخورد مسلما در وعده دیگر یا روز دیگر جبران می كند.

* در سن یك تا دو سالگی با توجه به مراحل تكامل كودك، شما انتظار نداشته باشید كه هنگام غذا خوردن خیلی تمیز و مرتب باشد. این مرحله ریخت و پاش بتدریج بهتر می شود. برخی كارهای او را مانند پرت كردن غذا، بازی كردن هنگام غذاخوردن و … را می توان با آرامش و ملایمت و بتدریج محدود كرد. بسیاری از رفتارهای غذایی آرام آرام با بزرگ شدن كودك عوض می شوند.

منبع:

http://www.pezeshk.us/?p=90670





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
سه شنبه 11 اردیبهشت 1397
sirvan sheikhi

راهنمای وسایل حفاظت فردی برای کلیه مشاغل

راهنمای وسایل حفاظت فردی برای کلیه مشاغل

 فرمت:Pdf    تعداد صفحات: 173

کلیات وسایل حفاظت فردی

فهرست:

  1. مقدمه
  2. اصطلاحات و تعاریف
  3. طبقه بندی انواع وسایل حفاظت فردی
  4. الزامات برنامه انتخاب و استفاده از وسایل حفاظت فردی
    • خط مشی وسایل حفاظت فردی
    • مسئولیت ها
    • مسئولیت های كارفرما
    • مسئولیت های كارگران
  5. ارزیابی خطر در برنامه PPE و مستند سازی آن
    • روش ارزیابی خطر برای وسایل حفاظت فردی
    • آنالیز خطرات شغلی و ارزیابی خطر برای وسایل حفاظت فردی
    • دستورالعمل اجرائی
  6. انتخاب و تامین وسایل حفاظت فردی
    • تطبیق وسیله حفاظت فردی با خطر
    • تهیه وسیله
    • درگیر كردن كارگران در ارزیابی ها
    • در نظر گرفتن راحتی فیزیكی وسیله (ارگونومی)
    • ارزیابی هزینه ها
    • بازنگری استانداردها
  7. آموزش كارگران
    • آموزش تئوری
    • آموزش عملی
    • آموزش مجدد (بازآموزی) كارگران
    • مستند سازی آموزش
  8. کاربرد وسایل حفاظت فردی
  9. نگهداری وسایل حفاظت فردی
  10. حفاظت از سر
    • انواع كلاه های ایمنی
    • ملاحظات مربوط به اندازه و نگهداری حفاظ های سر
  11. حفاظت از چشم و صورت
    • نکته هایی در مورد جدول انتخاب حفاظ چشم و صورت
    • عوامل سهیم در آسیب چشم
  12. حفاظ دست و بازو
    • مخاطرات نیازمند حفاظت دست و بازو
    • انواع دستکش های حفاظتی متداول
    • نكات كلیدی در استفاده از وسایل محافظ دست و بازو
    • مراقبت از دستكش های حفاظتی
  13. حفاظت پا و ساق پا
    • انواع حفاظ های پا
    • نكات كلیدی
  14. حفاظت بدن و بالا تنه
    • نكته های كلیدی
    • لباس کارهای با قابلیت رویت بالا
    • انواع لباس كارهای با قابلیت رؤیت بالا
    • مثال هایی از كاربرد این لباس ها
    • نكته های كلیدی
  15. حفاظت از شنوایی
    • انواع وسایل حفاظت از شنوایی
  16. حفاظت از سیستم تنفسی
    • طبقه بندی رسپیراتورها
    • معیارهای انتخاب رسپیراتور مناسب
    • محدودیت ها و الزامات استفاده از رسپیراتورها
    •  روند انتخاب منطقی رسپیراتور
    • شاخص پایان عمر
    • آزمایش فیت بودن
    • حفاظت از کیپ بودن
    • ارزیابی پزشکی
    • مراقبت و نگهداری از رسپیراتورها
  17. حفاظت از سقوط
    • روشهای دیگر حفاظت از سقوط
    • معیارهای مهم در انتخاب روش حفاظت در برابر سقوط
    • سیستم های متوقف کننده ی سقوط فرد
    • سیستم جلوگیری از سقوط فردی
    • سیستم حفظ موقعیت
    • سیستم های نرده حفاظتی
    • سیستم های تور ایمنی
    • سیستم طناب های هشداری برای کار بر روی بام
    • سیستم محافظ لغزش
  18. حفاظت در برابر غرق شدن
  19. وسایل حفاظت فردی جوشکاری
  20. مراجع
ادامه مطلب: راهنمای وسایل حفاظت فردی





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
سه شنبه 4 اردیبهشت 1397
sirvan sheikhi

استانداردهای ایمنی لیفتراک

استانداردهای ایمنی لیفتراک

Safety standard for low lift and high lift truck

منبع: ANSI B56.1-2000, Safety Standard for Low Lift and High Lift Truck

فرمت:Pdf    تعداد صفحات: 91

فهرست:

  • آشنایی با مؤسسۀ استاندارد
  • کمیسیون فنی تدوین استاندارد
  • پیش گفتار
  • مقدمه
  • بخش 1: مقدمه
    • هدف و دامنه کاربرد
    • مراجع الزامی
      تفسیر
  • بخش 2: برای استفاده کننده
    • موارد کلی ایمنی
    • نکات و قوانین کارکرد ایمن
    • موارد نگهداری و بازسازی
  • بخش 3: برای سازنده
    • استاندارد طراحی و ساخت
  • بخش 4: تعاریف و اصطلاحات
ادامه مطلب در: استانداردهای ایمنی لیفتراک




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
سه شنبه 4 اردیبهشت 1397
sirvan sheikhi

ایمنی در جابجایی بار با لیفتراک PPT

ایمنی در جابجایی بار با لیفتراک PPT

 فرمت:PPT    تعداد صفحات: 34

شاخک های لیفتراک

فهرست:

  • نیازهای رانندگان لیفتراک
  • لیفتراک فقط برای جابجایی بار می باشد
  • اصول ایمنی عمومی
  • رانندگی ایمن
  • بازرسی های ایمنی و عملیاتی
  • اپراتوری لیفتراک
  • بالا بردن بار
  • پایین گذاشتن بار
  • خالی کردن بار تریلر
  • بارگیری ایمن بار
  • پایداری لیفتراک
  • نکاتی جهت جلوگیری از چپ کردن
  • کار با سوخت پروپان
ادامه مطلب در ایمنی در جابجایی بار با لیفتراک





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
سه شنبه 4 اردیبهشت 1397
sirvan sheikhi